فرش فانتزی
نوشته شده توسط : نازی

فرش فانتزی با برخورداری از تنوع رنگ پاسخگوی نیاز هر کسی می باشد ، به طوریکه افراد می توانند بسته به سلیقه و هماهنگ با دکوراسیون منزل خود هر یک از آن ها را خریداری نماید .

هر یک از انواع مختلف از فرش های ایرانی زیبایی مختص خود را دارد و به همبن جهت نمی توان آن ها را از حیث زیبایی باهم مقایسه کرد . باید این نکته را متذکر شد که در تولید فرش فانتزی از رنگ های خنثی نیز استفاده می شود اما اغلب سعی بر این است که در تولید آن ها از رنگ ها شادی مانند قرمز ، سرخابی ، زرد و ... استفاده شود . در واقع فرش های فانتزی به واسطه همین رنگ های شاد شناخته می شوند .

همچنین در تولید فرش فانتزی سعی شده است تا حدالامکان از طرح های ساده تر با خوانایی بیشتر استفاده شود . برخلاف فرش های سنتی در طراحی فرش های فانتزی و مدرن از طرح های ریز استفاده نشده است ، بلکه برای طراح آن ها زا اشکال درشت استفاده شده است . طرح های به کار رفته در فرش فانتزی غالباً از اشکال هندسی ساده مانند مربع ، مستطیل ، دایره و ترکیب این اشکال با هم تشکیل شده است . فرش فانتزی را تحت عنوان فرش مدرن نیز می شناسند و اغلب برای دکوراسیون خانه هایی مدرن استفاده می شود . در طراحی فرش های سنتی از طرح های مربوط به جغرافیای همان منطقه استفاده شده است به گونه ای که می توان از طریق طرح به کار رفته بر روی آن ها به محل تولید این فرش پی برد اما فرش مدرن یا فانتزی طرح و نقش مخصوصی ندارد و وجه تمایز آن ها با هم به دلیل رنگ به کار رفته در آن ها است به طوریکه اشکال به کار رفته در آن ها از طریق رنگ های متفاوت از هم جدا می شوند .

فرش فانتزی آشپزخانه در مقایسه با سایر فرش ها از این مزیت برخوردار است که می توان متناسب با محیط مورد نظر طرح های هماهنگ با آن را انتخاب نمود . شما می توانید برای پوشاندن کف اتاق نشیمن ، آشپزخانه ، راهروها، اتاق های خواب و اتاق کودک از این نوع فرش در طرح ها و رنگ های متنوع استفاده نمایید .

امروزه با توجه به اینکه همه چیز در حال مدرن شدن است ؛ بنابراین موضوع فرش نیز از این قاعده مستثنی نیست . با گذشت زمان طرفداران فرش های فانتزی یا مدرن نیز بیشتر می شود . همان طور که می دانید تاریخچه تولید فرش به چندصدسال قبل باز می گردد اما با توجه به اینکه همه چیز به سمت مدرنیته شدن پیش می رود ، فرش نیز دچار تحولات و دگرگونی های زیادی شده است .

 





:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: